اداری

مجوز عبور از پل صراط

ابن عباس: به پیامبر صلی الله علیه و آله عرض کردم: آیا مردم برای عبور از پل صراط مجوّز لازم دارند؟ فرمود: بله. عرض کردم: آن مجوز چیست؟ فرمود: حُبّ علی بن أبی طالب علیه‌السلام.

ادامه مطلب»

باید از علی(ع) اجازه گرفت

ابوسعید خدری: رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرمود: وقتی روز قیامت شود خداوند به دو فرشته فرمان می‌دهد که روی پل صراط بنشینند و کسی از آن عبور نخواهد کرد مگر از علی بن أبی طالب علیه‌السلام مجوّز داشته باشد و هر کس بخواهد بدون اجازه آن حضرت

ادامه مطلب»

ورود امیرالمؤمنین علیه‌السلام به عرصه قیامت

رسول خدا صلی الله علیه و آله به علی بن أبی طالب علیه‌السلام فرمود: ای علی، وقتی روز قیامت شود، تو را سوار بر مرکبی از نور می‌آورند؛ در آن حالت، تاجی بر سر داری که نورش بسیار درخشان است! از جانب خدای متعال ندا می‌آید: جانشین رسول خدا کجاست؟

ادامه مطلب»

او صاحب جهنم است

امام صادق علیه‌السلام: وقتی روز قیامت شود، منبری قرار داده خواهد شد که همه‌ی مردم آن را خواهند دید، مردی بر روی آن خواهد ایستاد که فرشته‌ای در سمت راست و فرشته‌ای دیگر در سمت چپ او می‌ایستند. فرشته‌ی سمت راست خطاب به مردم می‌گوید: ای مردم، این علی بن

ادامه مطلب»

هفتاد و یک درِ بهشت

رسول خدا صلی الله علیه و آله:وقتی روز قیامت شود و حساب و کتاب مردم تمام شود، خدای متعال کلیدهای بهشت و جهنم را به من خواهد سپرد و من آن‌ها را به تو [=امیرالمؤمنین علیه‌السلام] می‌دهم و می‌گویم: قضاوت کن! امیرالمؤمنین علیه‌السلام گفت: به خدا قسم، بهشت هفتاد و

ادامه مطلب»

این‌ها برای من و آن‌ها برای تو!

رسول خدا صلی الله علیه و آله: یا علی، نظرت چیست اگر بر لبه‌ی جهنم ایستاده باشی و سرِ پل صراط بروی و به مردم گفته شود: «عبور کنید!» و تو به جهنّم بگویی: این افراد برای من و این اشخاص هم برای تو؟! علی علیه‌السلام عرض کرد: یا رسول

ادامه مطلب»

منظور از آیه 24 سوره ق

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: خدای متعال در روز قیامت به من و علی بن أبی طالب می‌فرماید: دوست‌داران خودتان را وارد بهشت و دشمنانتان را داخل جهنم کنید. آیه «ألْقیا فی جَهَنَّمَ کُلَّ کَفّارٍ عَنیدٍ»{هر کافر سرسختی را در جهنّم بیندازید»}(ق/ 24) ناظر به همین معناست.

ادامه مطلب»

بازداشتشان کنید!

پیامبر صلی الله علیه و آله: وقتی روز قیامت شود و پل صراط روی جهنم نصب شود، کسی قادر به عبور از آن نخواهد بود مگر اینکه مجّوزی داشته باشد که نشان دهد او پیرو ولایت علی بن أبی طالب علیه‌السلام بوده است و منظور از آیه «وَقِفوهُمْ إِنّهُم مَسْئولون»{بازداشتشان

ادامه مطلب»

دسترسی سریع

دسته بندی روایات