رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به علی علیه‌السلام فرمود: خداوند تبارک و تعالی، محبت بیچاره‌ها و مستضعفین روی زمین را به تو عطا کرد و تو هم برادری ایشان را پذیرفتی و آنان تو را به عنوان امام خود پذیرفتند. خوش به حال تو و کسی که تو را دوست دارد و وای بر کسی که با تو دشمنی کند و به تو دروغ بگوید.

ای علی، من شهر علم هستم و تو دروازه آن هستی و به جز از دروازه، نمی‌توان وارد شهر شد.

ای علی، دوستداران تو کسانی هستند که توبه می‌کنند و بر توبه خود ثابت‌قدم می‌مانند. ولایت‌مداران تو توجهی به زینت‌های دنیا ندارند. اگر به خدا قسم بخورند، به آن پایبند خواهند بود.

ای علی، برادران تو در چهار جا خوشحال می‌شوند: 1) وقت جان دادن، چون من و تو در کنارشان حضور داریم. 2) زمان سؤال و جواب در قبر. 3) زمانی که از قبر خارج می‌شوند و 4) در کنار پل صراط.

ای علی! جنگ با تو، جنگ با من است و جنگ با من هم همان جنگ با خداست. هر که با تو در صلح باشد با من در صلح است و هر که با من در صلح باشد با خدا در صلح است.

ای علی، به شیعیانت این مژده را بده که خدا از آن‌ها راضی است و آن‌ها هم از اینکه تو رهبر و ولیّ ایشان هستی راضی و خوشنودند.

ای علی، تو مولای مؤمنین و رهبر مؤمنانِ پیشانی‌سفید غرقه در نور هستی. تو پدر دو نوه من و پدر نُه امامی هستی که از نسل حسین(ع) هستند و مهدی(عج) این اُمّت از هم ماست.

ای علی، شیعیان تو برگزیده‌اند و اگر تو و شیعیانت نبودید، دینی برای خدا برپا نمی‌شد.

متن عربی

عن امّ سلمة:قَالَ رَسُولُ اللَّهِ لِعَلِی یا عَلِی إِنَّ اللَّهَ تَبَارَک وَ تَعَالَى وَهَبَ لَک حُبَّ الْمَسَاکینِ وَ الْمُسْتَضْعَفِینَ فِی الْأَرْضِ فَرَضِیتَ بِهِمْ إِخْوَاناً وَ رَضُوا بِک إِمَاماً فَطُوبَى لَک وَ لِمَنْ أَحَبَّک وَ صَدَّقَ فِیک وَ وَیلٌ لِمَنْ أَبْغَضَک وَ کذَّبَ عَلَیک یا عَلِی أَنَا الْمَدِینَةُ وَ أَنْتَ بَابُهَا وَ مَا تُؤْتَى الْمَدِینَةُ إِلَّا مِنْ بَابِهَا یا عَلِی أَهْلُ مَوَدَّتِک کلُّ أَوَّابٍ حَفِیظٍ وَ أَهْلُ وَلَایتِک کلُّ أَشْعَثَ ذِی طِمْرَینِ‏ لَوْ أَقْسَمَ عَلَى اللَّهِ عزّوجلّ لَأَبَرَّ قَسَمَهُ یا عَلِی إِخْوَانُک فِی أَرْبَعَةِ أَمَاکنَ فَرِحُونَ عِنْدَ خُرُوجِ أَنْفُسِهِمْ وَ أَنَا وَ أَنْتَ شَاهِدُهُمْ وَ عِنْدَ الْمُسَاءَلَةِ فِی قُبُورِهِمْ وَ عِنْدَ الْعَرْضِ وَ عِنْدَ الصِّرَاطِ یا عَلِی حَرْبُک حَرْبِی وَ حَرْبِی حَرْبُ اللَّهِ مَنْ سَالَمَک فَقَدْ سَالَمَنِی وَ مَنْ سَالَمَنِی فَقَدْ سَالَمَ اللَّهَ یا عَلِی بَشِّرْ شِیعَتَک أَنَّ اللَّهَ قَدْ رَضِی عَنْهُمْ وَ رَضُوا بِک لَهُمْ قَائِداً وَ رَضُوا بِک وَلِیاً یا عَلِی أَنْتَ مَوْلَى الْمُؤْمِنِینَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِینَ وَ أَنْتَ أَبُو سِبْطَی وَ أَبُو الْأَئِمَّةِ التِّسْعَةِ مِنْ صُلْبِ الْحُسَینِ وَ مِنَّا مَهْدِی هَذِهِ الْأُمَّةِ یا عَلِی شِیعَتُک الْمُنْتَجَبُونَ وَ لَوْ لَا أَنْتَ وَ شِیعَتُک مَا قَامَ لِلَّهِ دِینٌ‏.

منابع
image_pdf
بحارالانوار/216/347/36
کفایة الاثر/183

مجالس
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

دسترسی سریع

دسته بندی روایات